Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 18.03.2025 17:50:45

KINALI-MALKARA OTOYOLU'NUN TEMELİ ATILDI

İstanbul'u Çanakkale'ye kesintisiz otoyol ağı ile bağlayacak Kınalı-Malkara Otoyolu'nun yapım çalışmaları, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen'in katıldığı törenle başladı.

WhatsApp Image 2025-03-18 at 18.29.55 (3).jpeg

“Ne Kadar Güçlü Bir Ulaşım Altyapınız Varsa, Ekonominiz de O Kadar İyi İşler"

Sanayisi, ekonomisi ve endüstrisiyle Trakya'nın en büyük ili olarak öne çıkan Tekirdağ'ın İstanbul ile birlikte bölgenin ekonomik gelişimine yön veren lokomotif şehirlerden biri olduğunu anlatan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz, şöyle devam etti: "Tekirdağ çok önemli bir sanayi kenti, ihracatçı bir ilimiz. Bir taraftan da çok önemli bir tarım şehri. Dolayısıyla Tekirdağ, ülkemizin ekonomisine çok önemli katkıda bulunan bir ilimiz. Ulaştırma sektörü diğer tüm sektörlerden etkilenen ve tüm sektörleri etkileyen özel bir alandır. Bir ülkedeki ulaştırma sektörünü geliştirmeden diğer sektörlerde gidebileceğiniz mesafe de bir yere kadardır. Adeta vücuttaki damarlar gibi ulaştırma sektörü. Ne kadar güçlü bir ulaşım altyapınız varsa, ekonominiz de o kadar iyi işler, diğer birçok sektör de bundan etkilenir. Buraya çok sayıda insanımız geliyor yaz aylarında özellikle ve trafikte ciddi problemler yaşanıyor. Temelini attığımız bu proje bir taraftan da turizm sektörünü rahatlatmış olacak. Sanayi ve tarımın lojistik maliyetlerini düşürerek bu sektörlerin rekabet gücüne katkıda bulunmuş olacak."

Bölgenin Ticaret, Sanayi ve Lojistik Gücünü Artıracak

Yılmaz, Kınalı-Malkara Otoyolu'nun yalnızca bir yol projesi olmaktan öte, bölgenin kalkınmasına ve bölgesel ticaretin gelişmesine ve sanayinin büyümesine katkı sağlayacak stratejik bir yatırım olduğunu belirterek, "Bu tür projelerin mutlaka etki değerlendirmelerini yapmak gerekir diye inanıyorum. Bu proje, Tekirdağ'ı İstanbul'a, Çanakkale'ye, Kırklareli'ne ve Edirne'ye daha hızlı, daha güvenli ve daha konforlu bir ulaşım ağıyla bağlayarak bölgenin ticaret, sanayi ve lojistik gücünü artıracaktır. " ifadesini kullandı.

Yılmaz, otoyolun, Tekirdağ'ın limanları, sanayi tesisleri ve ticaret merkezleriyle olan bağlantısını güçlendirerek, bölgesel kalkınmayı hızlandıracağını, Türkiye'nin ekonomik dinamizmine yeni bir ivme kazandıracağını dile getirdi.

İstanbul'dan Çanakkale'ye Kadar Kesintisiz Ulaşım

Kınalı-Malkara Otoyolu'nun, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun önemli bir halkası olarak planlandığını dile getiren Yılmaz, "Otoyol, İstanbul-Edirne O3 Otoyolu'nun Kınalı Kavşağı'ndan başlayarak batıya doğru ilerlemekte, Tekirdağ'ın kuzeyinden geçip Şarköy'ün kuzeyini takip ederek Malkara'ya ulaşmaktadır. Burada, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile birleşerek, İstanbul'dan Çanakkale'ye kadar kesintisiz bir ulaşım imkanı sunması hedeflenmektedir." diye konuştu.

WhatsApp Image 2025-03-18 at 18.29.55 (2).jpeg

“Çanakkale'nin Ulaşım ve İletişim Altyapısına Yaklaşık 218 Milyar Lira Yatırım Gerçekleştirdik"

2002 yılından bu yana Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Çanakkale'nin ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 218 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, “20 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 438 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 45 kilometreden 671 kilometreye çıkardık. Çanakkale'de hiç tünel yoktu, 16.771 metre uzunluğunda 6 adet tünel inşa ettik." dedi.

Çanakkale'de gerçekleştirdikleri karayolu yatırımlarıyla ilgili de bilgiler veren Uraloğlu, şunları söyledi: “Assos ve Troya Tünellerini açarak onlarca keskin virajı barındıran Kaz Dağları'nı sürücülerin "korkulu rüyası" olmaktan çıkardık. Kaz Dağlarındaki ulaşım süresini 50 dakikadan 5 dakikaya indirerek Çanakkale ve İzmir limanlarının hinterlandında bulunan lojistik karayolu altyapısını güçlendirdik. Cumhuriyetimizin 100. yılında Gelibolu-Eceabat Yolu bünyesinde inşa ettiğimiz Eceabat tünellerini hizmete açtık. Gelibolu-Eceabat Yolu ile Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alanı'na hızlı, güvenli ve konforlu bağlantı sağladık. Tünellerle doğal, tarihi ve arkeolojik sit alanları ile bölgenin dokusunun korunması sağlarken mevcut güzergahı da 900 metre kısaltarak, seyahat süresini 45 dakikadan 25 dakikaya düşürdük. Geçen yıl Bayramiç- Etili Çevre Yollarını açarak Çanakkale'nin ilçeleri arasındaki ulaşım standardını yükselttik. Sarıcaeli-Teknopark Farklı Seviyeli Kavşağı ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Teknopark Yerleşkesine ve Sarıcaeli Köyü'ne hızlı ve yüksek standartlı erişim sağladık."

Yıllık 2,7 Milyar Lira Tasarruf

Kınalı-Malkara Otoyolu tamamlandığında mevcut haliyle 132 kilometre uzunluğunda hizmet veren İstanbul-Tekirdağ arası yolun 18 kilometre kısalarak 114 kilometreye, devlet yolu ile 334 kilometre kat edilerek geçilen İstanbul-Çanakkale arasının ise otoyol üzerinden 280 kilometreye ineceğini dile getiren Uraloğlu, “İstanbul-Tekirdağ arasındaki ulaşım 1 saatin altına, İstanbul-Çanakkale arası ulaşım süresi ise 3,5 saatten 2 saate düşecek. Böylece zamandan 2,3 milyar lira, akaryakıttan 377 milyon lira olmak üzere yıllık yaklaşık 2,7 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 23 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız." şeklinde konuştu.

“Marmara Denizi'nin Çevresinde Toplam 1.255 Kilometre Uzunluğunda Bir Otoyol Ağı Planlıyoruz"

Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu güçlendirmek için; Marmara otoyol ringi kapsamında Marmara Denizi'nin çevresinde toplam 1.255 kilometre uzunluğunda bir otoyol ağı planladıklarını söyleyen Uraloğlu, “Bu kapsamda bugüne kadar; 398 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu'nu tamamladık. 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu'nu hizmete açtık. Son olarak 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de kapsayan 101 km'lik Malkara-Çanakkale kesimini 2022 yılında açtık. Yani Marmara otoyol ringinin 925 kilometrelik kesimi trafiğe hizmet ediyor. Sizlerle birlikte şu anda Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale Otoyolu'nun 127 kilometrelik Kınalı-Malkara kesiminde çalışmaları başlatıyoruz. Marmara Otoyol Ringini tamamlayacak son parça olan 136 kilometrelik Çanakkale-Savaştepe (Balıkesir) kesimini de önümüzdeki süreçte hayata geçirmeyi planlıyoruz." dedi.

Daha Hızlı ve Daha Düşük Maliyetli Yük Taşımacılığı

Bakan Uraloğlu, Marmara Ringi'nin Türkiye'nin ulusal kalkınma hamlesinde önemli rol oynadığının altını çizerek şunları söyledi: “Bu ringin ilk etabı olan Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul'un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükü hafiflemiştir. Otoyol ringinin tamamlanmasıyla da Batı Anadolu boyunca halen İstanbul merkezli doğu-batı aksı üzerinde yoğunlaşan trafik yükü Marmara Denizi'nin batı kıyısından güney yönüne doğru dengelenecektir. Trakya ve Batı Anadolu'daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörleri ivme kazanacak, daha hızlı ve daha düşük maliyetli yük taşımacılığı, üretken nüfus barındıran bu bölgelerimizin ekonomik faaliyetlerini güçlendirecektir. Ayrıca, olası bir İstanbul depreminde İstanbul'un batısındaki tahliyelerin gerçekleşmesinde 1915 Çanakkale Köprüsü'nün daha etkin kullanılması sağlanacaktır."

 WhatsApp Image 2025-03-18 at 18.29.55 (1).jpeg

Kınalı-Malkara Kesimi Toplam 127 Kilometre

Törende konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, “Toplam 364 kilometre uzunluğunda projelendirilen 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale ve 1915 Çanakkale Köprüsü etabını 2022 yılında hizmete sunduğumuz Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projemizin ikinci etabında yapım çalışmalarını bugün başlatıyoruz" dedi.

Kınalı-Malkara kesiminin; 2x3 şeritli 107 kilometre ana gövde, 2x2 şeritli 20 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 127 kilometre uzunluğunda inşa edileceğini belirten Gülşen, “ Otoyol bünyesinde 1.029 metre uzunluğunda 16 adet köprü, 2.872 metre uzunluğunda 56 adet üstgeçit, 2.141 metre uzunluğunda 33 adet altgeçit, 13.515 metre uzunluğunda 182 adet menfez, 17 adet kavşak, 3 adet çift yönlü otoyol hizmet tesisi, 1 adet bakım işletme merkezi, 9 adet ücret toplama istasyonu yer alacaktır." ifadelerini kullandı.