KARAYOLU 5. ULUSAL KONGRESİ VE SERGİSİ ANKARA'DA BAŞLADI
Karayolları Genel Müdürlüğü ve Yollar Türk Milli Komitesi tarafından 22-23 Kasım tarihlerinde düzenlenen "Karayolu 5. Ulusal Kongresi ve Sergisi", Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürümüz ve YTMK Yönetim Kurulu Başkanımız Ahmet Gülşen, Genel Müdür Yardımcılarımız, Daire Başkanlarımız, Bölge Müdürlerimiz, kamu kurum ve kuruluşlarından çok sayıda bürokrat, karayolcular ve misafirlerin katılımıyla Ankara'da başladı.
“Ülkemizin dört bir yanını yüksek standartlı yol ağıyla kuşattık"
Yük ve yolcu taşımacılığında aktarmasız ulaşım imkanı vermesi, güzergah seçiminde esneklik sağlaması gibi ana faydaları ile ön plana çıkan karayolları ve karayolu taşımacılığının gelişmiş ülkeler için hem uluslararası hem de yurtiçi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynadığını belirten Bakanımız Uraloğlu “Ülkemizin dört bir yanında doğu-batı, kuzey-güney demeden ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattık. 2002 yılında 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızla sadece 6 ilimiz birbirine bağlıyken, 23 bin 182 kilometre yeni yol yaparak bölünmüş yol ağımızı toplamda 29 bin 283 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla 77 ilimizin birbiri ile bağlantısını sağladık. Bölünmüş yollar ülkemizin yol ağının yüzde 43'ünü oluşturmasına rağmen bütün yol ağımızda hareket eden trafiğin yüzde 83'üne hizmet vermektedir" şeklinde konuştu.
“Yollarımızdaki ortalama hızı 40 kilometreden 88 kilometreye çıkardık"
Bölünmüş yol yatırımlarıyla trafik güvenliğini artırarak kazalardaki ölüm oranını düşürdüklerini ifade eden Uraloğlu, “100 milyon taşıt-km başına hayatını kaybeden kişi sayısında yüzde 81'lik bir azalma sağladık. Seyahat konforunu arttırdık, süresini kısalttık ve yollarımızdaki ortalama hızı 40 kilometreden 88 kilometreye çıkardık. Köprü yapım çalışmaları kapsamında 2002 yılında 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunu, yüzde 146 artış ile 765 kilometreye çıkardık. Tünel yapım çalışmaları kapsamında 675 kilometre uzunluğunda 405 adet tünel inşa ederek 2003 öncesi 50 kilometre olan tünel uzunluğumuzu 725 kilometreye yükselttik" dedi.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmelerin toplumun ulaşım anlayışı ve tarzında yeni eğilimlerin ortaya çıkmasına da neden olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Artık elektrikli akıllı araçları kullanmaya başladık. 2035'te her iki araçtan birinin elektrikli olacağını ve internet erişim bağlantılı araçların oranının yüzde 68 olacağını öngörüyoruz. Bu gerçekten hareketle tüm yatırımlarımızın odağına mobilite, dijitalleşme ve çevreye duyarlılığı yerleştiriyoruz. Tüm ulaşım modlarında seyahat sürelerini azaltmak, trafik güvenliğini arttırmak, mevcut yol kapasitelerini etkin kullanmak ve enerji verimliliği sağlayarak ülke ekonomisine katkı sağlamak için akıllı ulaşım sistemlerini yaygınlaştırıyoruz" dedi.
“Yollarımızı akıllı ulaşım sistemleriyle donatmaya devam edeceğiz"
Karayolu altyapısını inşa ederken de teknolojideki gelişme ve küresel trendleri dikkate aldıklarını kaydeden Uraloğlu, yolları akıllı ve otonom teknolojilerle donatarak, hızlı ve emniyetli yol altyapısı tesis ettiklerini belirtti.
Yolları akıllı ulaşım sistemleriyle donatmaya devam edeceklerini belirten Bakanımız, beş aşamada fiber optik kablo haberleşme altyapısı tesis etmeyi hedeflediklerini söyledi. Uraloğlu, “Birinci aşamada 520, ikinci aşamada 1452 ve şu an yapımı devam eden 1400 kilometrelik üçüncü aşama kapsamında da 310 kilometre olmak üzere toplam 2 bin 282 kilometre fiber optik kablo inşasını tamamladık. Şimdi sırada 1573 kilometre uzunluğundaki 4. aşama ve 1686 kilometre uzunluğundaki 5. aşamalar var. Onları da tamamladığımızda karayollarında inşasını bitirdiğimiz 2 bin 283 kilometre fiber optik kablo uzunluğunu 6 bin 631 kilometreye yükselteceğiz." ifadelerini kullandı.
“2028 yılına kadar bin 9 kilometre daha yeni otoyol yapmayı hedefliyoruz"
Kalkınma Yolu Projesi ve Karayolunda hedeflenen yatırımlarla ilgili de bilgiler veren Bakanımız Uraloğlu, Kalkınma Yolu'nun ülkemizdeki karayolu ağı geçişinin bin 912 kilometre olacağını belirterek bu kapsamda Şanlıurfa ile Ovaköy arasında 320 kilometrelik yeni otoyol yatırımını da planladıklarını söyledi.
Uraloğlu, 12. Kalkınma Planı doğrultusunda 2028 yılında bölünmüş yol ağını 31 bin 250 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini belirterek konuşmasına şu şekilde devam etti: “2053 hedeflerimiz kapsamında ise 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz. Otoyollarımız özelinde de 2028 yılına kadar bin 9 kilometre daha yeni otoyol yapmayı hedefliyoruz. Bu yeni yapacağımız otoyollarımızdan; Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projesi ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara'nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktaracağız. Ankara-Kırıkkale arasında bulunan mevcut devlet yolu yoğunluğunu da azaltmış olacağız. Özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerini, hızlı, konforlu ve güvenli olarak karşılamak ve bölgedeki tarım sektörüne de hizmet edecek Antalya-Alanya Otoyolumuzun ihalesini de gerçekleştireceğiz. İstanbul'dan Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile başlayıp Sakarya/Akyazı'ya kadar ulaştırdığımız yüksek standartlı otoyol altyapımızı başkentimize kadar ulaştıracak Orta Anadolu Otoyolu Projesini de planlıyoruz. Denizli-Burdur-Antalya ve Çanakkale-Balıkesir Otoyollarımızı da hayata geçireceğiz."
“Karayolları, ekonomik ve sosyal kalkınmada önemli görev üstlenmektedir"
Kongrede konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, ekonomik sistemlerin üzerinde inşa edildiği temel altyapıların en önemlilerinden birinin ulaşım olduğunu belirterek ulaştırma sistemlerinin en önemli ve en yaygın olan bileşeninin ise karayolu ağları olduğunu vurguladı.
Genel Müdürümüz, farklı ulaşım türleri arasında entegrasyonu sağlayan karayollarının kapıdan kapıya taşıma özelliği ve tüm sektörlere sağladığı dengeli genişleme imkanı ile, ekonomik ve sosyal kalkınmada önemli görev üstlendiğini belirterek, “Ülkemizi baştan başa kateden karayolu koridorlarımız üzerinde inşa ettiğimiz yol, köprü ve tünel projeleri, birer mühendislik ve teknoloji harikası olarak dünya vitrinine çıkmakta, önemli ödüllere layık görülerek bizleri gururlandırmaktadır. Bu süreçte, hayata geçirdiğimiz her bir projede, sektörel gelişmeleri, yeni fikirleri, uygulamaları dikkate alan Teşkilatımız, tüm çözüm önerilerini ve farklı bakış açılarını bir arada değerlendirme imkânı sağlayan organizasyonları her zaman desteklemektedir. 2008 yılından bu yana düzenlediğimiz Karayolu Ulusal Kongreleri de bu amaca hizmet etmektedir. Bu kapsamda, Karayolu 5. Ulusal Kongresi'nde dünyadaki son araştırmalar, yeni uygulama teknikleri dikkate alınarak, tartışılıp değerlendirilecektir. Cumhuriyetimizin 100. Yılında geldiğimiz nokta ile hızla dijitalleşen dünyada karayolu ulaşımının geleceği üzerinde durulacaktır. Ayrıca, çağımızın en önemli gerçeklerinden biri olarak önümüzde duran iklim değişikliği ve doğal afetler yine oturumlarda ele alınacaktır." açıklamalarında bulundu.
Kongrede yapılacak sunumların Yollar Türk Milli Komitesi bünyesindeki Bilim Kurulunca seçilen bildiri sahipleri ve davetli konuşmacılarla yapılacağını ifade eden Gülşen; Kongre için gönderilen ve Bilim Kurulunun değerlendirmesi sonucu yayınlanma kararı verilen bildirilerin, elektronik ortamda hazırlanacak Kongre Bildiriler Kitabı'nda ilgililerin bilgisine sunulacağını da sözlerine ekledi.