Duyuru Detayı



AYDIN-DENİZLİ OTOYOLU HİZMETE AÇILDI

Ege Bölgesi'nin iki önemli merkezi Aydın ve Denizli arasında otoyol konforuyla seyahat imkanı sunacak Aydın-Denizli Otoyolu'nu tamamı Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katılımıyla hizmete açıldı.

Bakanımız Uraloğlu geçen yıl otoyolun 60. kilometresinde yer alan Kuyucak Kavşağı ile 140. kilometresindeki Kocabaş Kavşağı arasındaki toplam 93 kilometrelik kesimi hizmete sunduklarını hatırlatarak, “Şimdi kalan 70 kilometreyi de tamamlayarak otoyolumuzun tamamını trafiğe açmış olduk. Otoyolumuzun tamamını 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa ettik. İnşallah önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın da teşrifleri ile yolumuzun resmi açılış törenini de gerçekleştireceğiz." dedi.

Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (6).jpg

“Aydın-Denizli Otoyolu bölgedeki ulaşım ağımızın gücüne güç kattı"

Uraloğlu, Aydın ve Denizli illerinin Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında önemli bir köprü vazifesi gördüğünü belirterek, “Özellikle ticari ve turistik trafiğin geçiş noktası olan bölgemizin ulaşım altyapısı, daha önce hayata geçirilen İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmir-Aydın Otoyolu ile önemli ölçüde güçlendirilmişti. Şimdi Aydın-Denizli Otoyolu'nun tamamının trafiğe açılmasıyla bu bölgedeki ulaşım ağımızın gücüne güç katmış olduk." ifadelerini kullandı.

“2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya indiriyoruz"

Otoyol güzergahının trafiğe açılan ilk etabının Kocabaş'tan başlayıp, Pamukkale, Kumkısık, Sarayköy ve Buharkent'ten geçerek Kuyucak'a ulaştığını hatırlatarak, “Bugün hizmete açacağımız 2. etap ise Kuyucak'tan başlayarak; Nazilli, Yenipazar ve Köşk ilçelerini geçerek Aydın'da sonlanıyor. Otoyolumuz sayesinde; Aydın ve Denizli arasında D-320 Devlet Yolu üzerinden 11 ilçe ve 46 adet sinyalize kavşak geçerek, trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini sadece 55 dakikaya indiriyoruz." dedi.

“Yeni istihdam imkanlarını artıracak"

Ege Bölgesi'nin en önemli ihracat merkezi konumundaki İzmir Limanı'na Denizli üzerinden sanayi ve tarım ürünlerini çok daha kısa sürede ulaştırılacağını söyleyen Uraloğlu, “Özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerinin olduğu Pamukkale, Efes, Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerimize ulaşımı daha konforlu hale getirmiş olduk. Artık bölgeyi ziyaret edecek ve konaklayacak yerli ve yabancı turistlerimize çok daha rahat bir seyahat imkânı sağlamış olacağız. Ayrıca daha kısa sürede daha fazla noktaya ulaşabilme imkânı, turistlerin bölgede daha fazla zaman geçirmelerine ve farklı destinasyonları keşfetmelerine imkân tanıyacak. Bölgeye yapılan yatırımların artmasına ve yeni turizm tesislerinin açılmasına da öncülük ederek yeni istihdam imkanlarını da artıracak. Tıpkı, Denizli ilimizden geçen ve Aydın Söke'den denize dökülen Büyük Menderes Nehri'nin bu topraklara hayat vermesi gibi, bu otoyolumuz da bölgemizin ekonomisine can suyu olacak." ifadelerini kullandı.

Yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf

Bakanımız Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu ile zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira tasarruf edileceğinin altını çizerek “Yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 61 bin ton azaltarak doğanın korunmasına da ayrıca katkı sağlayacağız." açıklamasında bulundu.

“4 yıl içerisinde yolumuzu tamamlayarak trafiğe açtık"

Aydın-Denizli Otoyolu projesi gibi Türkiye'yi geleceğe taşıyan birçok dev ulaştırma yatırımını kamu-özel iş birliği modeli ile hayata geçtiğini belirten Uraloğlu, “Kamu-özel iş birliği bir yapım modeli olduğu kadar aynı zamanda bir finansman modelidir. Yüksek maddi kaynak ihtiyacı duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör imkânları ve finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağlıyoruz. Örneğin; Aydın-Denizli Otoyolumuzun temelini 2020 yılı sonlarında atmıştık. Yaklaşık 4 yıl içerisinde yolumuzu tamamlayarak trafiğe açtık. Eğer bu model ile yapımını gerçekleştirmemiş olsaydık çok daha uzun bir yapım süresinden bahsediyor olacaktık. 7 yıl ile 20 yıl arasında tamamlanan projeleri kamu özel sektörü modeli ile 5 yıldan daha kısa sürelerde tamamlayabiliyoruz." dedi. Uraloğlu, ayrıca 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları projesinin yapım süresinin 5 yıl olarak öngörülmesine karşın 4,5 yılda tamamlandığını anımsattı.

Kamu-özel iş birliği projelerinin uluslararası rekabete açık ihaleler olduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye'ye döviz girişi de sağlamış olduklarını ifade ederek, “Örneğin iki gün önce yine bu model ile ülkemize kazandıracağımız 120 kilometre uzunluğundaki Ankara-Kırıkkale-Delice ve 122 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya Otoyollarımızın yapımlarını başlatacak sözleşmeleri de imzaladık." ifadelerini kullandı.

İzmir'den Antalya'ya kadar daha hızlı, güvenli ve konforlu kesintisiz otoyol ulaşımı

Aydın-Denizli Otoyolu'nun ardından sonraki etaplarda yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını da hayata geçireceklerini kaydeden Uraloğlu, “Tamamlandıklarında, İzmir ile Antalya arasındaki 580 kilometrelik devlet yolu uzunluğunu 440 kilometrelik otoyola çevireceğiz. İzmir'den Antalya'ya kadar daha hızlı, güvenli ve konforlu kesintisiz bir otoyol ulaşımı sağlayacağız. Böylece İzmir'den Antalya'ya ulaşım süresi 6-7 saatten 3-3,5 saate düşürecek ve iki büyük turizm merkezi birbirine daha da yaklaştırmış olacağız." dedi.


Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (2).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (3).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (4).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (5).JPG  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (7).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (8).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17 (9).jpg  
 
​​Büyült
Aydın-DenizliOtoyolu2024.10.17.jpg  
 
​​Büyült