Duyuru Detayı



BAKANIMIZ URALOĞLU: “AŞIK ŞENLİK TÜNELİ İLE BÖLGENİN EKONOMİK VE SOSYAL GELİŞİMİ İÇİN BÜYÜK BİR ADIM ATTIK"

Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısı'na yüksek standartlı ulaşım sağlayan Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır Aktaş Bağlantı Yolu, düzenlenen törenle hizmete sunuldu. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen katıldı.

AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (2).jpeg

“Bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimi için büyük bir adım attık"

Aşık Şenlik Tüneli ve bağlantı yolunun inşasıyla Mozeret Geçidi'nin ulaşım altyapısının güçlenmesi ve bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimi için büyük bir adım attıklarını dile getiren Bakanımız Uraloğlu, Ardahan'ın yetiştirdiği büyük ozan Aşık Şenlik'in ismini tünele vererek bölgenin kültürel mirasına da sahip çıktıklarını hatırlattı.

“Mozeret Geçidi'ni 2 bin 308 metre uzunluğundaki Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik"

Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısı'na ulaşımı sağlayan ve Aşık Şenlik Tüneli'nin de bulunduğu 16,3 kilometre uzunluğundaki Çıldır-Aktaş Yolu'nu bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamladıklarını belirten Uraloğlu, “Güzergâh üzerinde yer alan 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi'ni de 2 bin 308 metre uzunluğunda çift tüplü olarak inşa ettiğimiz Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik. Proje kapsamında ayrıca 53 metre uzunluğunda Çıldır Köprüsü ve 6 adet hemzemin kavşağı da inşa ettik." dedi.

“14 keskin virajı ortadan kaldırarak güvenliği en üst düzeye taşıdık"

Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan ve Doğu Anadolu'nun Çıldır ilçesi üzerinden Aktaş Sınır Kapısı'na ve Gürcistan'a yüksek standartlı ulaşım sağladıklarını ifade ederek, “Ağır kış şartlarının yaşandığı Mozeret Geçidi'ndeki keskin virajları baypas ettik. Yol kotunu 209 metre aşağıya alarak bu güzergahı kullanan sürücülerimizin yaşadığı problemleri asgari düzeye indirdik, 14 keskin virajı ortadan kaldırarak güvenliği en üst düzeye taşıdık." diye konuştu.

“Seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürdük"

Çalışmalarla güzergâhı 4 kilometre kısaltarak, seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürdüklerini söyleyen Bakanımız Uraloğlu, “Böylece zamandan 84,2 milyon lira, akaryakıttan 29,3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 113,5 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 2.042 ton azaltarak Ardahan'ın eşsiz doğasının korunmasına katkı sağlayacağız." ifadelerini kullandı.

“Gürültü bariyeri ile canlı hayatı ve çeşitliliğinin korunmasına katkı sağlayacağız"

Projede doğanın korunmasına gösterdikleri hassasiyeti ortaya koyan çok özel bir çalışmanın da olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu'nun Aktaş Gölü yakınlarından geçen kesiminde toplam 2 bin 660 metre uzunluğunda ve 3 metre yüksekliğinde gürültü bariyeri montaj çalışmaları yapıyoruz. Gürültü bariyeri ile 42 kuş türünün yaşadığı ve bazı türlerin Türkiye'deki tek üreme noktası olan göldeki doğal hayatın ulaşımdan etkilenmesinin önüne geçeceğiz. Böylece bu bölgemizde canlı hayatı ve çeşitliliğinin korunmasına da katkı sağlayacağız." dedi.

“Ardahan, ulaşım kolaylığıyla da dikkat çeken bir şehir haline gelmiştir"

Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli'nin yüzyıllardır kış aylarında ulaşımın zorlaştığı bölgeye bir nefes olduğunu hatırlatarak sözlerine şöyle devam etti: “Bu tünel bölge insanının yüreklerine umut aşılamış, Ardahan'ın geçmişiyle geleceği arasında bir köprü olmuştur. Artık kışın çetin şartları, insanımızın günlük hayatlarını olumsuz etkilemeyecek, bölgenin ticareti canlanacak, turizmi gelişecek; tünelimizin içinden geçen her araç, bölgenin kalkınmasına bir tuğla daha koyacaktır. Ardahan'ın coğrafi izolasyonunu ortadan kaldırarak, bölgeyi Türkiye'ye ve dünyaya daha yakın hale getirmiştir. Artık Ardahan, sadece doğal güzellikleriyle değil, ulaşım kolaylığıyla da dikkat çeken bir şehir haline gelmiştir."

“Ardahan'ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 33 milyar lira yatırım gerçekleştirdik"

Aktaş ve Türkgözü Sınır Kapıları ile Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya'ya uzanan ana ulaşım koridoru üzerinde yer alması ve Kuzey – Güney aksında da Doğu Karadeniz'i Kuzey TETEK hattına bağlaması bakımından önem arz eden Ardahan'ın ulaşım ağlarının gelişmesine özen gösterdiklerini belirten Uraloğlu, “Son 22 yıl içerisinde Ardahan'ın ulaşım ve haberleşme altyapısının gelişmesi için 33 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Hiç bölünmüş yolu yoktu 147 kilometre bölünmüş yol inşa ettik. Bitümlü sıcak karışımlı yolu da yoktu, 161 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol yaptık." diye konuştu.

“8 milyar liranın üstünde 8 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz"

Uraloğlu, Ardahanlıları yollarda güven ve konforla tanıştırdıklarını kaydederek “Kars-Susuz-Ardahan, Ardahan-Yalnızçam, Ardahan Şehir Geçişi, Ardahan Kuzey Güney Çevre Yolları, Çıldır-Aktaş Yolu, Göle-Ardahan Yolu, Göle Çevreyolu gibi önemli güzergahlardaki çalışmalarımızı bitirdik. Şu anda 8 milyar liranın üstünde proje bedeliyle Ardahan-Çıldır Ayrımı-Posof-Türkgözü Yolu, Çamlıçatak-Hasköy ve Çoruh Üniversitesi İl Yolu gibi 8 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz." dedi.

“Kura Viyadüğü'ndeki çalışmalarımızı bu yıl bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz"

Ardahan il programı kapsamında Ardahan-Posof-Türkgözü Yolu kapsamında 276 metre uzunluğundaki çift köprü olarak inşa edilen Kura Viyadüğü'ndeki çalışmaları da inceleyeceklerini bildiren Uraloğlu, “Proje kapsamında 4 bin 972 metre uzunluğundaki Ilgar Tüneli ve Kura Viyadüğümüzle birlikte 1 adet 87 metrelik çift köprü ve 1 adet 180 metrelik tek köprü de bulunuyor. Bölünmüş yol kısmında 6,6 kilometre ve Ilgar Tünelinde de 504 kazı-destek ve 186 metre nihai beton kaplama imalatını tamamladık. Yolun kalan kısmından 3 kilometre bölünmüş yol ile birlikte Kura Viyadüğü'ndeki çalışmalarımızı da bu yıl bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz." açıklamasında bulundu.

AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni.jpeg

“Ülkemizin Kafkasya ve Orta Asya'ya uzanan ulaşım koridoruna yeni ve güçlü bir halka daha eklemiş oluyoruz"

Törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, 16,3 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı Yolu'nu ve yolun en önemli geçiş noktasını oluşturan Aşık Şenlik Tüneli'ni Ardahan'a ve bölgeye kazandırdıklarını vurguladı. Gülşen, “Mozeret Geçidi'nde 2 bin 308 metrelik çift tüp olarak inşa edilen tünel ile, ülkemizin Kafkasya ve Orta Asya'ya uzanan ulaşım koridoruna yeni ve güçlü bir halka daha eklemiş oluyoruz." ifadelerini kullandı.


AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (2).jpg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (3).jpg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (4).jpg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (5).jpg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (6).JPG  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (7).JPG  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (8).jpeg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni (9).jpeg  
 
​​Büyült
AşıkŞenlikTüneliAçılışTöreni.JPG  
 
​​Büyült