ELAZIĞ-HARPUT YOLU AÇILDI: SEYAHAT SÜRESİ 30 DAKİKADAN 8 DAKİKAYA DÜŞTÜ
Elazığ şehir merkezini Harput'a bağlayan Elazığ-Harput İl Yolu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katıldığı törenle hizmete açıldı. Elazığ'ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 52 milyar 871 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini söyleyen Bakanımız Uraloğlu, “2002 yılında; 33 km olan bölünmüş yol uzunluğunu 365 kilometreye çıkardık. Hiç bitümlü sıcak karışım kaplamalı yolu yoktu, 204 kilometre BSK kaplamalı yol ile Elazığlıları yollarda güven ve konforla tanıştırdık." dedi.
“Şehirlerin Geleceklerini Birleştirdik"
Elazığ-Malatya ve Elazığ-Bingöl yollarını bölünmüş yol standardında tamamlayarak bu şehirlerin geleceklerini birleştirdiklerini anlatan Uraloğlu, yeniden inşa edilen Kömürhan Köprüsü'nün devamında bağlantı tüneliyle birlikte Elazığ üzerinden Doğu Anadolu'yu; Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle birleştirdiklerinin altını çizdi.
Bakanımız Uraloğlu ayrıca Fırat Nehri üzerindeki gerdanlık Kömürhan Köprüsü'nün Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) tarafından da geçen yıl gergin eğik askılı ve ters-y tipi özelliği ile yapım metodolojisi kategorisinde dünyanın en iyi köprüsü seçildiğini anımsattı. Uraloğlu, Türk mühendisleri ve işçilerinin alın teriyle inşa edilen Kömürhan Köprüsü'nün yapımında Eyfel Kulesi'nin yapımında kullanılan çelik kadar çelik kullanıldığını belirtti.
“Vatandaşlarımızın Can ve Mal Güvenliğini Artırdık"
Elazığ Güney Çevre Yolu'nu hizmete açarak şehrin Bingöl, Diyarbakır, Muş, Malatya İllerinin bağlantısını sağlayıp şehirlerarası trafikte konforlu, güvenli ve transit bir akış sağladıklarını vurgulayan Uraloğlu, şunları söyledi: “Elazığ–Keban Yolu, Elazığ–Maden Yolu, Elazığ–Bingöl Ayrımı–Tunceli Yolu, Baskil Geçişi, Havalimanı Yolu gibi önemli karayolu projelerini tamamladık. Murat Nehri üzerinde bulunan Tarihi Palu Köprüsünü onararak hem tarihimize sahip çıktık hem de bu yolları kullanan vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini artırdık. Şu anda Elazığ – Malatya – Darende Yolu Kavşak İşleri ve Dicle II ve Hazar Köprüleri ile Maden İstasyon Köprüsü yapımı gibi 9 karayolu projemizin çalışmaları da devam ediyor."
“Ulaşımı Şehrin Dışına Alarak 2 Kilometre Kısalttık"
Elazığ'ın kültür ve medeniyet şehri Harput'un, tarihi ve sosyal dokusuyla yüksek turizm potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Özellikle yaz aylarında yerli ve yabancı turistlerin ziyaretleriyle yoğun bir trafik yaşıyor. Bu kapsamda, Elazığ-Harput İl Yolu ile daha önce şehir imarı içerisine sıkışan yol üzerinden 15,6 kilometre kat ederek sağlanan ulaşımı şehrin dışına alarak 2 kilometre kısalttık. 13,6 kilometre uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol haline getirdik. Toplam uzunluğu 204 metre olan 2. OSB, Nurallı ve Pertek köprülü kavşaklarını da inşa ettik." diye konuştu.
Altyapı ve yapım çalışmaları devam eden Elâzığ 2. Organize Sanayi Bölgesi'ne ulaşımı sağladıklarını da söyleyen Uraloğlu, “Elâzığ'ın nüfusunun yüzde 70'inin yaşadığı; Çaydaçıra, Abdullahpaşa, Ataşehir, Bahçelievler, Yeşilkent, TOKİ Konutları, Sürsürü ve Üniversite mahalleleri ile Malatya, Keban ve Pertek gibi merkezlerden gelen trafiğe de hizmet verecek bir yol tesis ettik." açıklamasında bulundu.
Yıllık 65 Milyon Lira Tasarruf
Hizmete sunulan 13,6 kilometrelik yol sayesinde; eski mevcut yolda 30 dakika süren seyahat süresini sadece 8 dakikaya düşürdüklerini belirten Uraloğlu, “Böylece zamandan 60 milyon lira, akaryakıttan ise 5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 65 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 315 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Açılışını yaptığımız yol kesintisiz bir lojistik akışıyla başta narenciye gibi tarım ürünleri olmak üzere ihracat faaliyetlerini geliştirerek bölgedeki ekonomi hacmin büyümesine katkı sağlayacaktır." dedi.
“Bölgenin Tarihi ve Turistik Değerlerini Daha Erişilebilir Hale Getirdik"
Anadolu'nun kültür ve medeniyet hazinesi Harput'u; Elazığ'a ve ana karayolu akslarına taşıyan modern bir köprü niteliğindeki Elazığ – Harput İl Yolu'nu hizmete sunduklarını söyleyen Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, “13,6 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen yolda, toplam uzunluğu 204 metre olan 2. OSB, Nurallı ve Pertek köprülü kavşakları tesis edilerek, yola güvenli katılım imkânı sağlanmıştır." dedi.
Gülşen, Elazığ'ın kuzey çevre yolu olarak da kullanılacak olan yeni yolun konforlu ulaşım hizmetinin yanında bölgenin tarihi ve turistik değerlerini daha erişilebilir hale getirdiklerini de sözlerine ekledi.