Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 15.11.2024 13:39:58

GÜZELDERE TÜNELİ İLE VAN-HAKKARİ ARASINDAKİ 32 VİRAJLAR TARİH OLDU

Van ile Hakkâri illeri arasındaki trafiğin güvenli ve konforlu akışını sağlayacak Güzeldere Tüneli, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katıldığı törenle trafiğe açıldı.

Van ile Hakkâri arasındaki devlet yolunun Esendere, Umurlu ve Üzümlü gibi İran ve Irak'a açılan sınır kapılarına ulaşım sağlaması bakımından uluslararası ticaret faaliyetleri açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Bakanımız Uraloğlu, “Bu noktada Bakanlık olarak bölgedeki ulaşım ağının güçlendirilmesi için yolun Güzelsu ile Başkale arasında kalan 61 kilometrelik kesimini bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdik ve hayata geçirdik." dedi.

GüzeldereTüneliAçılışı (3).jpeg

Tünelin diğer tüpü 2025 yılında tamamlanacak

Yolun 38 kilometrelik kesimini tamamlamanın ve çift tüplü Güzeldere Tüneli'nin Van-Hakkâri yönündeki tüpünü bitirerek hizmete açmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Uraloğlu, tünelin diğer tüpünü de 2025 yılı ortalarında tamamlayacaklarını sözlerine ekledi.

“Sürücülerin korkulu rüyası olan 32 virajları ortadan kaldırdık"

Kış aylarında kar mücadelesinin yoğun yapıldığı, ulaşımın güçlükle sağlandığı yol kesimini baypas ederek yüksek bir standarda kavuşturduklarını belirten Uraloğlu, “Artık yol güvenliğini tehdit eden çığ, kar, tipi ve buzlanma gibi zorlu hava şartları nedeniyle sürücülerin korkulu rüyası olan 32 virajları ortadan kaldırdık." diye konuştu.

“Ulaşım süresini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdük"

Tünel ile yol kotunu 230 metre aşağı çekerek ulaşım süresini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdüklerini söyleyen Bakanımız, “Böylece projemiz sayesinde zamandan 72,2 milyon lira, akaryakıttan 73,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 145,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 4.549 ton azaltarak Güzeldere geçidinin ve Van'ın eşsiz doğasının korunmasına katkı sağlayacağız." ifadelerini kullandı.

Ticaret canlanacak, turizm gelişecek

Artık kışın çetin şartlarının bölge insanının, yolu kullanan sürücülerin ve nakliye sektöründe çalışan şoförlerin günlük hayatlarını olumsuz etkilemeyeceğini dile getiren Uraloğlu, bölgedeki sınır ticaretinin daha da canlanacağını ve turizm faaliyetlerinin gelişeceğini ifade etti.

Van Çevre Yolu ile bölgedeki yerleşkelere yüksek standartlı ulaşım

Van'da yapım çalışmaları devam eden Van Çevre Yolu'nda da gün içerisinde incelemelerde bulunacaklarını belirten Uraloğlu şu açıklamalarda bulundu: “Edremit'ten başlayıp Van şehir merkezinin doğusundan geçerek Erciş Yolu'na bağlanan bu yolumuzu da 41 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışık kaplamalı 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere 6 şeritli bölünmüş yol standardında projelendirdik. Projemizi tamamlayıp hizmete sunduğumuzda şehir merkezinde meydana gelen trafik yoğunluğunu rahatlatacak, şehir içinden bölgedeki yerleşkelere yüksek standartlı ulaşım imkanı tesis edeceğiz. Bölge illerinin; Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Umurlu ve Üzümlü sınır kapılarına ulaşımını bölünmüş yol konforuyla sağlayacağız. Van Çevre Yolu'muz tamamlandığında zamandan 1,4 milyar lira, akaryakıttan 200 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 1,6 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 15 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız."

GüzeldereTüneliAçılışı (4).jpeg 


“Trafiğin daha güvenli ve kesintisiz akışını tesis ediyoruz"

Törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, Güzeldere Tüneli'nin bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında, 3 bin 150 metre uzunluğunda çift tüplü olarak projelendirildiğini belirterek, “İlk aşamada tamamladığımız sağ tüpü, her iki yöndeki trafiğe hizmet verecek şekilde bugün kullanıma alıyor, kış mevsiminin başladığı bölgede, trafiğin daha güvenli ve kesintisiz akışını tesis ediyoruz. Böylece, onlarca yıldır iki il arasında ulaşım sağlayan meşhur 32 virajlar da tarihe karışmaktadır." dedi.

Karayolları Genel Müdürlüğü olarak tünel ve bölünmüş yol yatırımlarını her geçen gün artırdıklarının altını çizen Gülşen; şehirleri ve bölgeleri birbirine, ülkemizi dünyaya hızlı, güvenli ve konforlu bağladıklarını söyledi.