Duyuru Detayı



KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ 74 YAŞINDA

Ülkemizin kalkınmasına altyapı hizmeti sunan 'güvenli, konforlu, akıllı, zamanında ulaştıran, dirençli ve sürdürülebilir yollar' inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Karayolları Genel Müdürlüğümüz, kamu hizmetine adadığı 74 yılı ardında bırakmanın gururu ve mutluluğunu yaşıyor. Kuruluş yıl dönümü kutlaması kapsamında 1 Mart Cuma günü, Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in ev sahipliğinde Genel Müdür Yardımcılarımız, Daire Başkanlarımız, Bölge ve Şube Müdürlerimizin bir araya geldiği kahvaltıya ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımlarımız Dr. Ömer Fatih Sayan, Durmuş Ünüvar ve Osman Boyraz katıldı.

20240103Yıl DönümüKahvaltıİçFoto.JPG

Programda konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen Teşkilatımızın kuruluşunun 74. yılını ve tüm çalışanların Karayolcular Günü'nü kutladı. Nafia Nezareti, Şose ve Köprüler Reisliğinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğü ile devam eden süreçte Karayolcuların “Gidemediğin yer senin değildir" şiarıyla ülkemizin her noktasını konforlu erişilebilir hale getirdiğini söyleyen Gülşen, geçmişten bugüne görev yapan pek çok Karayolcunun tecrübeleriyle ülke yönetiminde önemli görevler üstlendiğini sözlerine ekledi. 

Karayolları Genel Müdürlüğü, başlatılan yol hamlesini daha dinamik ve çağdaş bir yapı içerisinde uygulamaya koyabilmek için 11 Şubat 1950 tarihinde kabul edilen, 1 Mart 1950 tarihinde yürürlüğe giren 5539 sayılı kanun ile Bayındırlık Bakanlığına bağlı olarak kurulmuştur. Böylece, daha önce yollardan sorumlu kuruluş olan Şose ve Köprüler Reisliği, yerini Karayolları Genel Müdürlüğüne bırakmıştır.

Bayındırlık Bakanlığına bağlı, tüzel kişiliğe sahip ve katma bütçeli kurulan Karayolları Genel Müdürlüğü, Kuruluş Kanunu ile 10 adet Bölge Müdürlüğünü de bünyesinde oluşturmuş ve ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda bölge sayısı artırılmıştır. Bölge Teşkilatlarının da yaygınlaştırılmasıyla, karayolu politikaları yurt çapında planlama, etüt ve proje çalışmalarına imkân bulmuş ve yoğun bir çalışma süreci başlamıştır.

Bu çalışmalarla 1960'lı yıllarda 60 bin kilometrelik bir karayolu ağı ortaya çıkarılmış, 1960-1970 yılları arasında ise asfalt kaplamalı yol ağının genişletilmesi hedefi öne çıkmıştır. 

1970'li yıllarda motorlu taşıt sanayiinin kuruluşu ile trafiği yoğun olan yollarda ve büyük kentlerin çevrelerinde yüksek standartlı, çok şeritli ekspres yollar ve otoyolların yapımı gündeme gelmiştir. İstanbul Çevre Yolu ve İstanbul-İzmit Ekspres Yolu inşa edilmiş, bugünkü adıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü 1973 yılında trafiğe açılarak Avrupa ile Asya arasında tarihte ilk kesintisiz karayolu bağlantısı sağlanmıştır.

1980'li yıllarda, erişilebilirlik hedefli karayolu çalışmalarının yanı sıra otoyol hamlesi başlatılmıştır. Gebze-İzmit, Tarsus-Pozantı, Kapıkule-Edirne otoyolları inşa edilmiş, 1988 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü hizmete sunulmuştur. 

90'lı yıllarda otoyol yapım çalışmalarına devam edilmiş; Ankara Çevre Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu, Edirne-İstanbul Otoyolu, İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu, Tarsus-Pozantı-Mersin Otoyolu, Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu gibi pek çok önemli yol kesiminde çalışılarak, 1990 yılına kadar 152 km olan toplam otoyol uzunluğu 2000 yılında 1.674 km'ye, 2002 yılında 1.714 km'ye ulaştırılmıştır.

2003 yılı başında hazırlanan Acil Eylem Planı kapsamında bölünmüş yol hamlesi başlatılmış, otoyol yapım çalışmalarına devam edilmiştir. Karadeniz Sahil Yolu, Bolu Tüneli, Ankara-İzmir Bölünmüş Yolu, Ankara-Samsun Bölünmüş Yolu, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, Erzurum-Ağrı-Gürbulak Sınır Kapısı Bölünmüş Yolu, Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Yolu, Diyarbakır-Mardin Bölünmüş Yolu başta olmak üzere 2003-2011 yılları arasında ülke genelinde 15 bin kilometrelik bölünmüş yol ağı tamamlanarak hizmete sunulmuş, günümüzde toplam bölünmüş yol uzunluğu 29 bin 373 kilometreye ulaştırılmıştır.

30 Ağustos 2007 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına bağlanan Karayolları Genel Müdürlüğünün çalışma usul ve esasları ile teşkilat ve görevlerine ilişkin hükümler, yürürlüğe giren 6001 Sayılı Kanun ve 15.07.2018 tarihli 30479 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında 4 No'lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile düzenlenmiştir.

2010'lu yıllarda belirlenen ulaşım politikaları doğrultusunda, karayolu ağının kamu kaynaklarının yanı sıra alternatif finans yöntemleri kullanılarak geliştirilmesi çalışmaları kapsamında Kamu-Özel Sektör İşbirliği modeli olan Yap-İşlet-Devret sistemi hayata geçirilmiştir. Yap-İşlet-Devret sistemiyle yapımına başlanan projelerden İstanbul-İzmir Otoyolu'nun tamamı 2019 yılında, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Ankara-Niğde Otoyolu 2020 yılında, Kuzey Marmara Otoyolu 45 km'lik Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimi dışında 2021 yılında, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu 2022 yılında, Aydın-Denizli Otoyolu'nun 93 kilometrelik bölümü 2023 yılında hizmete sunulmuştur.

Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda; 3 bin 726 kilometre otoyol, 30 bin 850 kilometre devlet yolu ve 34 bin 64 kilometre il yolu olmak üzere toplam 68.640 kilometre yol ağı yer alıyor. 30 bin 867 kilometresi bitümlü sıcak karışım kaplamalı, 35 bin 998 kilometresi sathi kaplamalı hizmet veren yol ağında toplam 753,4 kilometre uzunluğunda 495 adet tünel, 774 kilometrelik 9 bin 871 adet köprü bulunuyor.

Karayolları Genel Müdürlüğümüz; yol kullanıcılarının güvenli, konforlu ve kesintisiz ulaşım ihtiyacını karşılamak için ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerin gereklerine uygun, çevreye duyarlı ve diğer ulaşım sistemleriyle uyumlu olacak şekilde planlama, projelendirme, yapım, bakım ve işletme hizmetlerini özveriyle yürütmeye devam ediyor.  


Ankaraniğde20240301altfoto.jpg  
 
​​Büyült
kınalı20240301altfoto.jpg  
 
​​Büyült
Ysk20240301altfoto.jpg  
 
​​Büyült
Zigana20240301altfoto.JPG  
 
​​Büyült