İSTANBUL'DA, ÇEKMEKÖY-TAŞDELEN-ALEMDAĞ KÖPRÜLÜ KAVŞAĞI HİZMETE SUNULDU
İstanbul-Şile Devlet Yolu'nun Çekmeköy geçişinde inşası tamamlanan Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katıldığı açılış törenine milletvekilleri, kamu kurum ve kuruluşlarından bürokratlar, yüklenici firmaların temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
“Seyahat süresini 16 dakikadan 1 dakikaya indirdik"
118 metrelik 2 adet köprünün yer aldığı ve bağlantı yolları ile birlikte 950 metreye ulaşan Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı'nı bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol standardında inşa ettiklerini belirten Uraloğlu, halihazırda Yenidoğan Kavşağı üzerinden sağlanan ulaşımı yeni kavşak ile çok daha verimli hale getirdiklerini söyledi.
İstanbul yönünden Çekmeköy'e, Çekmeköy'deki trafiğin de devlet yolunun her iki yakasına ulaşımını 3 kilometre kısalttıklarını dile getiren Bakanımız, seyahat süresini 16 dakikadan 1 dakikaya indirdiklerini ifade etti.
Uraloğlu, Çekmeköy'e hizmet veren kavşak sayısını artırarak trafik yoğunluğunun önüne geçtiklerini, böylece zamandan 39 milyon lira, akaryakıttan 5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 44 milyon lira tasarruf edeceklerinin altını çizdi. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 403 ton azaltarak doğanın korunmasına da katkı sağlayacaklarını sözlerine ekledi.
“Proje ile olası bir İstanbul depreminde bölgenin tahliyesine büyük katkı sağlayacağız"
Proje ile olası bir İstanbul depreminde bölgenin tahliyesine büyük katkı sağlayacaklarını ve trafik tıkanıklığından dolayı oluşacak olumsuz durumların önüne de şimdiden geçmiş olduklarını ifade eden Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti: “Biliyorsunuz olası depremlerde yol, köprü, tünel ve viyadüklerin ulaşıma hizmet vermesi hayati önem taşımaktadır. Bu noktada İstanbul'un diğer illerle ulaşımının sürdürülebilir olmasına yönelik alternatif güzergâh olması açısından Kuzey Marmara Otoyolumuz da çok önemlidir. Kuzey Marmara Otoyolumuzu yapım aşamasında kullanılan birçok farklı sismik izolatörlerle 2 bin 475 yıllık deprem döngüsünde 9 büyüklüğündeki bir depreme dahi dayanabilecek şekilde inşa ettik. Olası bir depremde İstanbul, Kocaeli ve Sakarya'ya her türlü ulaşım Kuzey Marmara Otoyolu'ndan yapılabilecektir."
Kuzey Marmara Otoyolu'na entegrasyonu en hızlı ve güvenli şekilde sağlayacak yapım çalışmaları devam eden Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin de İstanbul için son derece önemli olduğunu hatırlatan Uraloğlu; “Tünelimiz tamamlandığında; Levent, Maslak ve Sarıyer gibi yoğun nüfusun ve işyerlerinin bulunduğu alanların Kuzey Marmara Otoyolu'na ve İstanbul'un kuzeyindeki Zekeriyaköy, Uskumruköy, Kilyos, Gümüşdere ve Demirciköy gibi yerleşimlere bağlantısı kolaylıkla sağlanmış olacak, aynı şekilde İstanbul'un kuzeyindeki yerleşim alanlarında yaşayan nüfusun da kent merkezlerine erişimi oldukça kolaylaşacaktır." dedi.