KARAYOLLARI 74. BÖLGE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI BAŞLADI
Her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen Bölge Müdürleri Toplantısı'nın 74'üncüsü 24 Nisan Çarşamba günü Karayolları Genel Müdürlüğü Halil Rıfat Paşa Salonu'nda gerçekleşen törenle başladı. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, Milletvekilleri, Genel Müdür Yardımcılarımız, Başkanlarımız, Bölge Müdürlerimiz ile kamu kurum ve kuruluşlarından çok sayıda bürokrat ve karayolcular katıldı.
“Ulaşım ve erişimde söz sahibi olmamızı sağlayan Karayolları Genel Müdürlüğümüzdür"
Güçlü bir toplumun en temel ihtiyacı olan ulaşım altyapısının küresel etkileşimin sürekli olarak arttığı günümüzde, giderek daha fazla önem kazandığının altını çizen Bakanımız Uraloğlu; “Dolayısıyla bizlere medeniyet yolunu açan, dünya ile entegre olmamızı, ulaşım ve erişimde söz sahibi olmamızı sağlayan Karayolları Genel Müdürlüğümüzdür." ifadelerini kullandı.
Uraloğlu, son 22 yılda 3 bin 920 köprü inşa ederek, ülkedeki toplam köprü uzunluğunu 777 kilometreye ulaştırdıklarının altını çizerek, "Tünel uzunluğumuzu ise 14 kat artırarak, 753 kilometreye çıkardık." diye konuştu.
“Ulaşım altyapısını çağın ilerisine taşıdık"
Otoyol ağının 2003 yılı öncesinde 1714 kilometre olduğunu dile getiren Uraloğlu, "Otoyol ağımızı 3 bin 726 kilometreye ulaştırdık. İleri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerde ulaşım altyapısını çağın ilerisine taşıdık." ifadelerini kullandı. Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi büyük projeleri de hayata geçirdiklerini hatırlattı.
Türkiye'nin yeni İpek Yolu: Kalkınma Yolu Projesi
Uluslararası standartta yol ağıyla kuzeyi güneye, doğuyu batıya bağladıklarını belirten Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu: "Türkiye'nin yeni İpek Yolu olacak Kalkınma Yolu Projesi ve Zengezur Koridoru kapsamında planlanan kara ve demir yolları için çalışmalarımızı başlattık. Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi üzerinden Irak'a gelecek yükleri, demir yolu ve kara yolu bağlantısıyla Avrupa'ya ulaştıracak projelerin geniş bir coğrafyaya fayda sağlayacağını öngörüyoruz. Kalkınma Yolu Projesi'nin 1923 kilometrelik kara yolu koridoru için 1592 kilometrelik yolumuz mevcut durumda. Şanlıurfa-Ovaköy arasındaki 331 kilometrelik yeni otoyol yatırımını da planladık."
Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demir ve kara yolu ulaşımı sağlayacak Zengezur Koridoru'yla da Türkiye ile Orta Asya arasında yeni bir bağlantı kuracaklarına dikkati çeken Bakanımız Uraloğlu, "Görüldüğü üzere Türkiye'nin sadece kendi içinde değil, dünyaya entegre olduğu uluslararası ulaşımına öncelik veriyoruz. Her birini tamamlayan ve geliştiren yeni lojistik koridorlar oluşturarak eksik bölümlerimizi hızla tamamlıyoruz." dedi.
Uraloğlu, "2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı"nı hazırladıklarını anımsatarak, 2053'e kadar bölünmüş yol ağını 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi hedeflediklerini bildirdi.
“Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Uygulama Koridoru'nun kurulması için çalışmalara başladık"
Hızla gelişen otonom araç, araç-araç, araç-altyapı haberleşme teknolojileri gibi yeni nesil teknolojilerin takibi amacıyla, ülke için bu alanda ilk örnek çalışma olacak "Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Uygulama Koridoru"nun kurulması için çalışmalara başladıklarının altını çizen Uraloğlu, İstanbul'da Hasdal ve İstanbul Havalimanı arasında kurulacak koridorla kazaların ve trafik sıkışıklığının azaltılmasını, trafik güvenliğinin sağlanmasını, yakıt tüketimi ve çevresel olumsuz etkilerin düşürülmesini amaçladıklarını söyledi.
“Daha güçlü bir Türkiye inşa etmek için birlikte hareket etmeye devam edeceğiz"
Hem ulusal hem de uluslararası pazar dinamiklerindeki değişime uyum sağlayan entegre, insan ve çevre odaklı, güvenli, hızlı ve konforlu bir ulaşım ağı geliştirmek ve daha güçlü bir Türkiye inşa etmek için birlikte hareket etmeye devam edeceklerini ifade eden Uraloğlu konuşmasına şu şekilde devam etti: “Bundan sonraki çalışmalarımızda da her adımı birlikte atacağımızdan, hizmet bayrağını devraldığımız noktadan çok daha ilerilere götüreceğimizden ve çalışma motivasyonunuzun yükselmesinde elimizden geleni yapacağımızdan emin olmanızı istiyorum. Çalışmalarınızda maddi ve manevi desteğimiz konusunda tereddüt yaşamayın, kaynak temini için elimizden gelen her imkânı seferber edeceğiz. Ancak, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da kamuda tasarruf ilkesini gözden kaçırmayarak; kamu kaynaklarının efektif kullanımı konusunda azami dikkati göstermenizi özellikle istirham ediyorum. 2024 yılında yapılacak tüm çalışmaların bütçede ayrılan ödenekler ve yapılan planlamalar çerçevesinde olmasını istiyorum."
“Bölge Müdürleri Toplantıları koordinasyonun güçlendirilmesi bakımından önemli bir platform oluşturuyor"
Törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, Bölge Müdürleri Toplantılarının; kurum stratejisinin gözden geçirilerek hedeflerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki projelerin değerlendirilmesi ve Bölge Müdürlükleri arasındaki iş birliğinin artırılması için koordinasyonun güçlendirilmesi bakımından kendilerine önemli bir platform oluşturduğuna dikkat çekti.
Karayolları Genel Müdürlüğünün yenilikçi ve öncü çalışmalar gerçekleştiren, sürdürülebilir çözümler üreten, kaliteli hizmet sunan, uygulamalarda verimliliği öne çıkaran, tarafsızlık ve duyarlılık ilkesiyle çalışmalarını sürdüğünü hatırlatan Gülşen; “Bu yıl gerçekleştireceğimiz Bölge Müdürleri Toplantımızda, tüm çalışmalarımızı kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını gözeterek ve Kurumumuz için yatırım programında belirlenmiş olan ödenekler çerçevesinde gerçekleştirme hususundaki hassasiyetimizin altını, her yıl olduğu gibi, bir kez daha çizeceğiz." dedi.
“Bölünmüş yol oranını yüzde 43 seviyesine ulaştırdık"
Son bir yıl içerisinde Zigana Tüneli, Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Demirkapı Tüneli, Beyşehir-Seydişehir Yolu gibi pek çok önemli yatırımı hayata geçirdiklerini vurgulayan Gülşen, bu yatırımlarla 419 kilometre bölünmüş yolu hizmete sunarak toplam bölünmüş yol oranını yüzde 43 seviyesine ulaştırdıklarını belirtti. Gülşen, toplam uzunluğu 32,5 kilometre olan 186 adet yeni köprü inşa ederken, 110 adet köprünün de bakımını yaptıklarını yine bu süreçte toplam uzunluğu 42,5 kilometreyi bulan 11 adet tünel inşa ettiklerini de sözlerine ekledi.
“Trafik kazalarındaki elim can kayıplarında kayda değer azalma sağladık"
Trafik güvenliği ve karla mücadele çalışmalarıyla ilgili bilgiler veren Genel Müdürümüz şu ifadeleri kullandı: “Gerçekleştirdiğimiz yatay ve düşey trafik işaretlemeleri, otokorkuluk imalatları, kavşakların sinyalize hale getirilmesi ve kaza kara noktalarında yapılan iyileştirmeler neticesinde; artan taşıt sahipliliği ve trafik hareketliliğine rağmen, meydana gelen trafik kazalarındaki elim can kayıplarında kayda değer azalma sağladık. 2003-2022 yılları arasında taşıt hareketliliği %169 oranında artarken, 100 milyon taşıt-km başına can kaybı 5,72'den 1,08'e düşerek %81 azalmıştır. 2023-2024 kar ve buz mücadelesi çalışmalarımızı, 448 adet kar mücadele merkezi üzerinden 12 bine yakın makine-ekipmanla yürüterek 13.238 personelimizin çabaları ile, yollarımızı açık tutarak ulaşımda sürekliliği sağlamak için yoğun gayret gösterdik."
“Depremden etkilenen illerimizde tüm imkan ve kabiliyetimizle sorumluluk alıyoruz"
Küresel iklim şartlarındaki değişikliğin etkilerini ülkemizde de görmeye başladıklarını söyleyen Gülşen, sel, yangın gibi afetlerde ilgili kurumlarla da eşgüdüm içerisinde hareket ederek, ulaşımın kesintisiz akması, aksaklıkların en kısa sürede giderilmesi için çalıştıklarını ifade etti.
Geçtiğimiz yıl yaşanan deprem felaketinin karayolu altyapısı için önemli bir sınav olduğunu belirten Gülşen; “Deprem bölgesinde hizmet veren yollarımız ile üzerinde yer alan köprü ve tünellerimizin %98'i, depremde herhangi bir hasar görmedi. Hasar gören kesimlere de anında müdahale ederek çok kısa bir süre içerisinde yol ağımızın tamamında trafik akışını sağladık. Depremden etkilenen illerimizde yeniden ve hızla gerçekleştirilmekte olan altyapı ve yol çalışmalarında da tüm imkan ve kabiliyetimizle sorumluluk alıyoruz." dedi.
2024 yılı hedeflerinden de bahseden Gülşen; 70 kilometresi otoyol olmak üzere 326 kilometre bölünmüş yol ve 270 kilometre tek yol yapımı, bin 63 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol yapımı ve onarımı, 5 bin 325 kilometre sathi kaplamalı yol yapımı, 32,7 kilometre uzunluğunda 17 adet tünel ve 25,4 kilometre uzunluğunda 163 adet köprü yapımı ile 25 adet tarihi köprü restorasyonunu tamamlamayı hedeflediklerini dile getirdi.