Duyuru Detayı



TEKİRDAĞ'DA ÖNEMLİ KARAYOLU PROJELERİ HAYATA GEÇİRİLDİ

Tekirdağ'da yapımı tamamlanan Kapaklı Köprülü Kavşağı, Hayrabolu Çevre Yolu ve Barbaros Limanı Bağlantı Yolları 20 Eylül Cuma günü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katıldığı törenle hizmete açıldı. Toplu açılış töreninde konuşan Bakanımız Uraloğlu, Son 22 yılda Tekirdağ'ın ulaşım ve iletişim altyapısına 75 milyar 689 milyon lira yatırım gerçekleştirildiğini belirterek, “2002 yılında 86 km olan bölünmüş yol uzunluğunu 409 kilometreye, 246 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 586 kilometreye çıkardık." dedi.

Tekirdağ Toplu Açılış Töreni.jpeg

“Saray-Çerkezköy Devlet Yolu üzerindeki trafik yükünü rahatlattık"

Kapaklı Köprülü Kavşağı'nı Çerkezköy – Saray Yolu üzerinde hayata geçirdiklerini söyleyen Uraloğlu, “Ana gövdesi 1.071 metre uzunluğunda olan kavşağımızın 234 metresini ardgermeli köprü ile geçtik. Proje kapsamında ayrıca, 1.200 metrelik kavşak kollarını da inşa ettik. Kavşağımız ile birçok yolun kesişim noktasında bulunan Kapaklı ilçesinin Tekirdağ'a, otoyola ve çevredeki yollara yüksek standartlı bağlantısını sağladık. Projenin tamamlanmasıyla; 1. Cadde, Mithatpaşa Caddesi, Gaziosmanpaşa Caddesi, Çerkezköy, Kapaklı ve Saray arasında kesintisiz karayolu ulaşımını tesis ettik. Ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu ve her gün 34 binden fazla aracın geçiş yaptığı D-567 Saray-Çerkezköy Devlet Yolu üzerindeki trafik yükünü rahatlattık. Güzergâh üzerinde trafik, can ve mal güvenliğini de artırdık" ifadelerini kullandı.

Bakanımız Uraloğlu, Kapaklı Köprülü Kavşağı'nın inşa edilmesiyle birlikte zamandan 279 milyon lira, akaryakıttan 3,7 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 282,7 milyon lira tasarruf sağlanacağını dile getirdi. Projenin çevresel etkilerine de değinen Uraloğlu, çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu 272 ton azaltacağını ifade ederek, bu durumun doğanın korunmasına katkı sağlayacağını sözlerine ekledi.

“Hayrabolu şehir geçişini sadece 5 dakikaya indirdik"

Uraloğlu, Hayrabolu Çevre Yolu'nun Tekirdağ'daki hayvancılık ve tarım faaliyetlerinin yoğun olarak yapıldığı Hayrabolu ilçesi açısından çok önemli bir altyapı yatırımı olduğuna dikkat çekerek, “Bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettiğimiz 9 kilometre uzunluğundaki çevre yolumuz kapsamında 341 metre uzunluğunda 4 adet köprü de yer alıyor. Projemiz ile ilçe merkezinden geçen ağır vasıta ve transit trafiğin çevre yoluna aktarılmasıyla hem bölge halkı hem de transit trafik için büyük kolaylıklar sağladık. İlçe merkezindeki trafik yoğunluğu rahatlattık; hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım sağladık." dedi.

Hayrabolu şehir geçişini sadece 5 dakikaya indirdiklerinin altını çizen Bakanımız, “Böylece çevre yolumuz ile zamandan 63,7 milyon lira, akaryakıttan yaklaşık 4 milyon lira olmak üzere yıllık 67,5 milyon liralık tasarrufu hayata geçirmiş olduk. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 262 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız." şeklinde konuştu.

“Asyaport Limanı'na bölünmüş yol konforuyla erişim sağlayarak limanın faaliyetlerinin hızlı ve verimli sürdürülmesini sağladık"

Türkiye'nin en büyük transit limanı olan Asyaport Limanı (Barbaros Limanı) için de toplam 6,5 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında bir bağlantı yolu inşa ettiklerini söyleyen Uraloğlu sözlerine şöyle devam etti: “Proje kapsamında 877 metre köprü imalatı gerçekleştirdik. Proje ile Tekirdağ-Malkara Devlet Yolu'ndan Asyaport Limanı'na bölünmüş yol konforuyla erişim sağlayarak limanın her geçen gün artan faaliyetlerinin hızlı ve verimli sürdürülmesini sağladık. Ayrıca turistik bölge olan Kumbağ yerleşiminde özellikle yaz aylarında artan trafik yoğunluğunun önüne geçtik. Limandan Tekirdağ- Malkara Devlet Yolu'na ulaşımı 3 dakikaya düşürdük. Bu bağlantı yolumuz ile de zamandan 25,5 milyon lira, akaryakıttan yaklaşık 10 milyon lira olmak üzere yıllık 35 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 665 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız."

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu kesimini hizmete açtıklarını hatırlatan Bakanımız, Kınalı-Malkara kesimi için hazırlıklara başladıklarını duyurdu. Uraloğlu, “Geçtiğimiz günlerde Güney Kore'de önemli temaslarda bulunduk ve bu konuyu da masaya yatırdık. İstiyoruz ki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün devamındaki 127 kilometrelik otoyolu da beraberce yapalım. Yakında çalışmalara başlamayı planlıyoruz" diye konuştu.

Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (15).jpeg

“Karayolları Genel Müdürlüğümüz trafiğin yoğunlaştığı noktalarda yeni karayolu yatırımlarını hayata geçirmektedir"

Törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen ise, Tekirdağ'ın İstanbul'a yakınlığı ve gelişmiş ulaşım ağları sayesinde hem Türkiye'nin diğer bölgelerine hem de uluslararası pazarlara kolayca erişebildiğini belirtti. Gülşen, “Şehrin ilçelerine de sirayet eden bu kalkınma; genişleyen yaşam ve üretim alanları, taşıt sahipliğinin artışı ve artan ulaşım ihtiyaçlarını beraberinde getirmiştir. Karayolları Genel Müdürlüğümüz tüm bu gelişmeleri göz önünde bulundurarak, trafiğin yoğunlaştığı noktalarda yeni karayolu yatırımlarını hayata geçirmektedir." ifadelerini kullandı.

Projelerin ana iş kalemleri hakkında bilgiler paylaşan Genel Müdürümüz, toplamda 2,9 milyon metreküp toprak işi, 72 bin metreküp beton, 14 bin 250 metre forekazık, 500 bin ton plentmiks temel ve alttemel ile 206 bin ton bitümlü sıcak karışım imalatının yapıldığını ifade etti.

Karayolları Genel Müdürlüğünün hayata geçirdiği yatırımlarla trafiğin kapasitesini artırdığını, ulaşımı daha verimli hale getirdiğini aktaran Gülşen, şehir merkezlerini ağır taşıt trafiğinden arındırdıklarını, limanlara hızlı ve konforlu ulaştırarak entegre bir tedarik zinciri oluşturulmasına katkı sağladıklarını, en önemlisi de kazaları azaltarak güvenli ulaşım sağladıklarını sözlerine ekledi. 


Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (10).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (11).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (12).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (13).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (14).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (2).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (3).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (4).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (5).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (6).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (7).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (8).jpeg  
 
​​Büyült
Tekirdağ Toplu Açılış Töreni (9).jpeg  
 
​​Büyült