İZNİK'İN TRAFİĞİ RAHATLIYOR: İZNİK ÇEVRE YOLU HİZMETE SUNULDU
Bursa'nın İznik ilçesinde ulaşım altyapısını güçlendirecek olan İznik Çevre Yolu Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katıldığı törenle hizmete sunuldu. 2002 yılından bu yana Bursa'nın ulaşım ve iletişim altyapısına 229 milyar 700 milyon lira harcadıklarını ifade eden Bakanımız Uraloğlu, bölünmüş yol uzunluğunu 195 kilometreden 602 kilometreye, bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu 148 kilometreden 777 kilometreye çıkardıklarını belirtti. Uraloğlu, bugün itibarıyla 19 milyar 79 milyon lira proje bedeliyle 24 ayrı kara yolu projesinde yapım çalışmalarının sürdüğünü dile getirdi.
“İznik şehir geçişini çevre yolu ile 15 dakikadan 4 dakikaya düşürdük"
Uraloğlu, bölge turizminde önemli bir yere sahip olan İznik'e özellikle İstanbul, Kocaeli ve Bursa gibi büyükşehirlerden günübirlik ziyaretlerin yoğun şekilde gerçekleştiğini vurgulayarak, “Bu nedenle İznik'in ulaşım altyapısının güçlenmesi için 7,3 kilometre uzunluğundaki İznik Çevre Yolu projemizi hayata geçirdik. Yolumuz kapsamında 5 farklı seviyeli kavşak, 29 metrelik 1 çift köprü, 9 altgeçit ve 4 tarımsal altgeçit köprüsünü inşa ettik. İznik Çevre Yolu sayesinde transit trafiği şehir dışına aldık. Böylece İznik merkezinde hem şehir içi hem de transit trafiğe hizmet veren mevcut tek yol üzerindeki yoğunluğu rahatlattık. Daha önce şehir merkezi üzerinden 15 dakikada geçilebilen İznik şehir geçişini artık çevre yolu ile sadece 4 dakikaya düşürdük. Böylece çevre yolu ile zamandan 241 milyon lira, akaryakıttan 6 milyon lira olmak üzere yıllık 247 milyon liralık bir tasarruf elde edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyon salınımını da yıllık 410 ton azaltarak çevreci bir projeyi de bu vesileyle hayata geçirdik." ifadelerini kullandı.
Uraloğlu, törenin ardından Bursa'da yapımı devam eden TEKNOSAB Kavşağı ve inşası planlanan Görükle D-200 Kavşağı'nda incelemelerde bulunacaklarını söyledi. TEKNOSAB Kavşağı'yla Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi'nin İstanbul-İzmir Otoyolu'na ve Bursa-Karacabey Devlet Yolu'na yüksek standartlı bağlantısını sağlayacaklarını anlatan Bakanımız, Görükle D-200 Kavşağı'nın ise kentin nüfus yoğunluğunun fazla olduğu ve gelişmeye devam ettiği batı kesimindeki Görükle ve Kayapa bölgelerinin kesişim noktalarında önemli işlev göreceğine dikkati çekti.
“Görükle D-200 Kavşağı ile bölgedeki geçiş süresini 20 dakikadan sadece 1 dakikaya indirmiş olacağız"
Bakanımız Uraloğlu, Görükle D-200 Kavşağı projesine ilişkin şu bilgileri paylaştı: "Mevcut haliyle hemzemin kavşak olarak hizmet veren kavşağı köprülü kavşak haline getireceğiz. Kavşak uygulama projeleri Karayolları Genel Müdürlüğümüzce bitirilerek onaylandı. Proje kapsamında 231 metre olan 2 köprü ve 5 köprü niteliğinde altgeçit inşasını da gerçekleştireceğiz. Ayrıca, ana gövdede bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında 2 kilometre yol ile 2,2 kilometresi bölünmüş yol olan toplam 8,9 kilometrelik kavşak kolu uzunluğunu da inşallah inşa etmiş olacağız. Proje kapsamında etkilenen üniversiteye ait arazilerin bedelsiz olarak tahsis edilmesiyle ilgili Bursa Uludağ Üniversitesi ile gerekli protokolü imzaladık ve anlaşmayı sağlamış olduk. Geri kalan kesimlerdeki kamulaştırma işlemleri de Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanlığından imar uygulaması ile çözülmesi noktasında gayretimiz var. Projemizin hizmete sunulmasıyla bölgedeki geçiş süresini 20 dakikadan sadece 1 dakikaya indirmiş olacağız."
“İlçemizin ulaşım altyapısı, oluşan ihtiyaçları karşılayacak şekilde güçlendirilmektedir"
Törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, tarihsel mirası ve zengin kültürel dokusu ile Bursa'nın ve Güney Marmara'nın önemli turizm merkezleri arasında yer alan İznik ilçesinin UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici Listesine girmesi, aynı zamanda 'sakin şehir' unvanı ile popülerliğini artırmasına vurgu yaparak, “Göç almasının yanında İstanbul, Kocaeli ve Bursa gibi büyük şehirlerden günübirlik çok sayıda ziyaretçi çeken İlçemizin ulaşım altyapısı, oluşan ihtiyaçları karşılayacak şekilde güçlendirilmektedir." dedi.
Proje ile ilgili teknik detayları paylaşan Gülşen, 3 milyon metreküp toprak işi, 30 bin metreküp beton, 3 bin ton demir, 260 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 84 bin ton bitümlü sıcak karışım, 13 bin metrekare yatay ve düşey işaretleme, 15 bin 500 metre otokorkuluk imalatının yapıldığını belirtti.