PAZARKULE-EDİRNE-TEM BAĞLANTI YOLU TRAFİĞE AÇILDI
Türkiye ile Yunanistan'ı yakınlaştıracak ikinci geçiş noktası olarak planlanan Pazarkule Sınır Kapısı'nın TEM Otoyolu'na bağlantısını sağlayan Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katılımıyla düzenlenen törenle trafiğe açıldı.
Edirne'nin Bölünmüş Yol Uzunluğu 277 Kilometreye Yükseldi
Edirne'nin 2002 yılında 70 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 277 kilometreye yükselttiklerini söyleyen Bakanımız Uraloğlu, “264 kilometre olan BSK kaplamalı yol uzunluğunu ise 613 kilometreye çıkardık. Malkara Ayrımı-İpsala-Hudut Kapısı Yolu'nu bölünmüş yol olarak trafiğe açtık. Keşan-Korudağı -Gelibolu projesini bölünmüş yol olarak bitirdik. Edirne – Kırklareli Yolu, Keşan – Enez Yolu, Tarihi Uzunköprü'nün Restorasyonu, Oğulpaşa Köprüsü Yapımı gibi 5 karayolu projemizin yapımına da devam ediyoruz." dedi.
Uraloğlu, Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu'nu toplam 7,6 kilometre uzunluğunda, 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettiklerini belirterek, “Proje kapsamında; toplamda 3473 metre uzunluğa ulaşan; Dr. Mehmet Müezzinoğlu ve Yıldırım Beyazıt Köprüleri ile K4-K5 Üstgeçit Köprüleri ve Tunca İkileme Köprüsü'nü de inşa ettik." ifadelerini kullandı.
“Edirne Civarındaki Sanayi Tesislerinin İhracat ve İthalat İmkanlarını Artırdık"
Proje sayesinde, Yunanistan ile Türkiye'yi birbirine yakınlaştıracak ikinci bir geçiş noktası konumuna getirilmesi planlanan Pazarkule Sınır Kapısı'nın direkt olarak TEM Otoyolu'na yüksek standartlı bağlantısını sağladıklarını dile getiren Uraloğlu, “Gazimihal ve Yıldırım Kavşakları ile Edirne'nin batısındaki yeni yerleşim alanlarının TEM Otoyolu'na ve şehir içine ulaşımlarını güvenli bir şekilde tesis ettik. Edirne civarındaki sanayi tesislerinin ihracat ve ithalat imkanlarını artırdık. Ayrıca bu proje ile Karaağaç – Edirne arasındaki tarihi köprüler nedeniyle izin verilmeyen ağır taşıt trafiğine alternatif bir geçiş sağladık." diye konuştu.
Yıllık 49,5 Milyon Lira Tasarruf
Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu ile zamandan 40 milyon lira, akaryakıttan 9,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 49,5 milyon lira tasarruf edeceklerinin altını çizen Bakanımız, “Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 598 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Ayrıca yolumuz Avrupa ülkeleri ile yapılan ticaret vasıtasıyla bölge ve Türkiye ekonomisine de katkı sunacaktır." dedi.
“Yol Standardını Her Geçen Gün Yükselten Yatırımları Hayata Geçiriyoruz"
Sınır kapılarına uzanan yol ağlarının, ülkemizin uluslararası rekabet gücünü, lojistik potansiyelini doğrudan etkilediğini dile getiren Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, bu doğrultuda yol standardını her geçen gün yükselten yatırımları hayata geçirdiklerini ifade etti.
2024 sonunda ülkemizin diğer ucunda Ardahan'dan Aktaş sınır kapısına bölünmüş yol konforunu tesis ettiklerini hatırlatan Gülşen şunları söyledi: “Yılın hemen başında bu kez Edirne ilimizde, Pazarkule sınır kapısı ile TEM Otoyolu arasında hızlı, kesintisiz ve güvenli karayolu bağlantısını sağlıyoruz. Bugün bu anlayışın ürünü olarak açılışını gerçekleştirdiğimiz Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu, 7,6 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak tamamlanmış; iş kapsamında toplam 3,5 kilometre köprü imalatı yapılmıştır."