Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap-İşlet-Devret Projesi 89 km Otoyol ve 12 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.
Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy İlçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşmaktadır. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale köprüsü ile geçerek Lâpseki İlçesi Şekerkaya mevkiine ulaşmaktadır.
Proje kapsamında; 1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 2 adet Betonarme Viyadük, 6 adet Alt Geçit Köprüsü, 6 adet Hidrolik Köprü, 43 adet Üst Geçit (1 adedi Ekolojik), 40 adet Alt Geçit, 236 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi (1 adedi Ana Kontrol Merkezi, 1 adedi Bakım İşletme Merkezi) 5 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilmiştir.
1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi prestij projelerinden biri olup, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak proje konumundadır.
Tamamlanarak işletmeye açılan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkân sunacaktır.
89 km otoyol, 12 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu projesinin hizmete girmesi ile mevcut bölünmüş devlet yoluna kıyasla yaklaşık 40 km'lik kısalma sağlamıştır. Aynı zamanda feribot ile karşıya geçişlerde yaşanan zaman kayıpları dikkate alındığında Çanakkale Boğazından daha hızlı bir geçiş sağlanarak seyahat süresinde azalmalar meydana gelmiştir. Çanakkale Boğazı'nı geçmek için bayram ve tatil dönemlerinde saatlerce sürebilen feribot bekleme süreleri ile yaklaşık 1,5 saat ile 5 saat arasında süren seyahat süresi, 6 dakikaya inmiştir.
ÇANAKKALE BOĞAZININ ALTIN GERDANLIĞI SİMGE ve ENLERİN KÖPRÜSÜ
1915 Çanakkale Köprüsü;
Dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü unvanını ülkemize kazandıran 1915 Çanakkale Köprüsü; Cumhuriyet'imizin 100. Kuruluş Yılı'nı taçlandırmak üzere 2.023 m. orta açıklık, 770'er m. yan açıklıklar ile beraber 3.563 m. uzunluğundadır. 365 ve 680 m.lik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu 4.608 m.ye ulaşmaktadır. Asma Köprü 2 x 3 trafik şeritlidir. Köprü tabliyesi 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte ikiz tabliye olarak projelendirilmiştir. Asma Köprü Kule Temelleri Asya tarafında -45 m, Avrupa tarafında ise -37 m derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturmuştur. Köprü çelik kule yüksekliği 318 m'dir. 318 metrelik kule yüksekliği 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürü ile birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek olan kuleleri sayesinde, dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsüdür. 1915 Çanakkale Köprüsünün çelik kule yüksekliği olan 318 metre; 3. ayın 18'ini; 18 Mart 1915 Çanakkale Deniz Zaferimizi simgelemektedir. 18 Mart 2022 tarihinde işletmeye açılan 1915 Çanakkale Köprüsü Dünyanın en büyük orta açıklıklı Asma Köprüsü unvanına sahiptir.
Proje 18 Mart 2022 tarihinde Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından işletmeye açılmıştır.
1915 Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü
Viyadük – 6
Kavakköy OHT Yaklaşımı
Bolayır
Malkara-Çanakkale Otoyolu Gelibolu Güney Kavşağı
Gelibolu Güney Kavşağı Alın Gişesi
Lapseki Kavşağı
Ekolojik Köprü
|